چگونه شغلی مناسب پیدا کنیم ؟!

شاید یکی از بزرگترین چالش ها در زندگی افراد یافتن شغلی مناسب باشد و به این دلیل کارجویان همواره به دنبال راه هایی برای یافتن شغلی مناسب میگردند تا منبع درآمدی برای گذران زندگیشان باشد . اما اگر شما هم به دنبال کار جستجو میکنید در ادامه با ما همراه باشید تا روش هایی را برای رسیدن به شغل مطلوبتان بررسی کنیم.

شغل خوب از نظر شما چه ویژگی هایی دارد؟!

در ابتدا باید با خود مشخص کنید که یک شغل خوب از نظر شما دارای چه مشخصاتی می باشد

محیط کاری مطلوب برای شما چه شرایطی باید دارا باشد؟ تنها پشت میز بودن را دوست دارید؟ یا فعالیت در کارهای عملیاتی نیز برای شما مناسب است؟ آیا کار کردن در زمینه ای که شاید مورد علاقه تان نباشد ولی درآمد خوبی داشته باشد برای شما قابل قبول است یا علاقه را به درآمد ترجیح میدهید ! کار کردن در محیط هایی که نیاز به فعالیت تیمی دارد برای شما مشکل است یا ایرادی ندارد؟ شاغل بودن در رشته تحصیلی خود برایتان اولویت اصلی می باشد؟ و از این دست سوالات، در ابتدا باید هدف شغلی خود و میل و کشش خود را برای کار کردن در زمینه ها و شغل های مختلف مورد بررسی قرار دهید و برای خود مشخص کنید .

لطفا ابتدا خود را بررسی کنید

در مرحله ی بعد باید خودتان را بسنجید به کناری بروید و شروع به تفکر کنید، سوالاتی را از خود بپرسید و صادقانه آن ها پاسخ دهید لطفا خود را گول نزنید. تا چه حد فردی مسئولیت پذیر هستید؟ در کار ابتکار و ایده پردازی دارید ؟ آیا می توانید تیمی کار کنید؟ آیا دستور پذیر هستید ؟ روحیه ی مدیریتی دارید یا گرفتن دستور و وظیفه برای انجام کار؟ قابلیت انعطاف پذیری در کار را دارید یا صرفا میتوانید یک وظیفه مشخص را انجام دهید؟ در چه زمینه ای مهارت بیشتری دارید؟ کارهای عملی را ترجیح میدهید یا کارهای نظری و اداری ؟ ارتباط عمومیتان در چه حد است؟ آیا میتوانید کارهایی را که بصورت مداوم با ارباب رجوع در ارتباط هستید را انجام دهید؟ ویژگی هایتان چیست؟

با پاسخ دادن به این سوالات می توانید بطور کلی متوجه شوید که چه کارهایی میتواند برایتان مناسب تر باشد و از انجام چه کارهایی ناتوان هستید یا برایتان سخت تر میباشد سعی کنید بیش از حد راحت طلب و رویا پرداز نباشید افرادی که به دنبال بیشترین درآمد در مقابل کمترین فعالیت میباشند موفق نخواهند شد زیرا هیچ کارفرمایی به دنبال پرداخت پول در ازای عدم کارایی افراد نیست .

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟

ویژگی های مثبت خود را بیشتر کنید

با بررسی نقاط ضعف و قوت خود و تهیه لیست از آن ها به خود امتیاز دهید خود را به جای کارفرما بگذارید آیا اگر کارفرما بودید فردی با مشخصات و ویژگی های خود را استخدام میکردید؟! برای یافتن کار مورد نظرتان باید نقاط ضعف خود را کاهش و ویژگی های مثبت را افزایش دهید زیرا در هنگام استخدام هر ویژگی مثبت شما به منزله ی جلو افتادن شما از سایر کارجویان میباشد.

پس اگر فردی فرمان پذیر نیستید از غرور خود بکاهید ،اگر زبان بلد نیستید به دنبال یادگیری آن بروید ، اگر در زمینه رشته ی تحصیلیتان نرم افزاری موجود می باشد بر آن مسلط شوید ، خود را بیشتر در محیط های اجتماعی قرار دهید تا روابط عمومی تان بهبود یابد ، اگر اخلاقی دارید که فکر میکنید در کار کردن شما تاثیر منفی دارد و به راحتی نمی توانید آن را از بین ببرید از مشاوران کمک بگیرید.

اگر به درستی این روش ها را به کار بگیرید قطعا شایستگی شغلی مناسب را خواهید داشت پس تا دیر نشده دست به کار شوید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *